Είμαστε το αποκύημα της βιομηχανικής και της κοινωνικής αδικίας. Στρεφόμαστε ενάντια στην κοινωνία που μας δημιούργησε. Είμαστε τα επιτυχημένα σφάλματα της εποχής, οι πληγές ενός εξευτελισμένου πολιτισμού. Απαντούμε στη βία με βία. Εγκάρδια δικοί σας, Οι Ευνοούμενοι του Μίδα Το άκρως συμβολικό βιβλίο του Τζακ Λόντον «Οι Ευνοούμενοι του Μίδα» μεταφέρεται στο θέατρο και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας, σε σκηνοθεσία/διασκευή/μετάφραση του Δημήτρη Δημόπουλου. Η παράσταση που θα φιλοξενηθεί από 18 Νοεμβρίου έως και 11 Δεκεμβρίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, τιμά την επέτειο των εκατό χρόνων από το θάνατο του Λόντον, του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα που άφησε πίσω του σπουδαία έργα, ανάμεσά τους «Ο Ασπροδόντης» και «Το Κάλεσμα της Άγριας Φύσης». |
Η υπόθεση του έργου Σικάγο, 1899. Ένας πολύ πλούσιος επιχειρηματίας λαμβάνει μία επιστολή από μία οργάνωση που αυτοαποκαλείται «Οι Ευνοούμενοι του Μίδα». Τα μέλη της απαιτούν να εισπράξουν 20 εκατομμύρια δολάρια, έως μια συγκεκριμένη ημερομηνία, διαφορετικά απειλούν ότι θα ξεκινήσουν να σκοτώνουν αθώα θύματα. Ο επιχειρηματίας επιλέγει να αγνοήσει την επιστολή, ανοίγοντας έναν κύκλο αίματος, τον οποίο δεν θα καταφέρει να κλείσει ακόμη και όταν βάζει τέλος στη ζωή του… «Οι Ευνοούμενοι του Μίδα» είναι ένα αιχμηρό κοινωνικό σχόλιο απέναντι στον καπιταλισμό, ένα έργο με αστυνομική πλοκή, νουάρ αισθητική, καυστικό χιούμορ που κρατά το ενδιαφέρον αμείωτο από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό. Ένα κείμενο που γράφτηκε το 19ο αιώνα, όμως παραμένει ανησυχητικά επίκαιρο. Οι Ευνοούμενοι του Μίδα σκοτώνουν αθώο κόσμο, χωρίς οίκτο ή ενοχή, και στρέφονται ενάντια στην κοινωνία που τους δημιούργησε θέτοντας ως βασικό ερώτημα: «Στο παρόν κοινωνικό περιβάλλον ποιος από εμάς θα επιβιώσει;» |
|
Ταυτότητα Παράστασης: Οι Ευνοούμενοι του Μίδα, του Τζακ Λόντον Μετάφραση, διασκευή, σκηνοθεσία: Δημήτρης Δημόπουλος Παίζουν οι ηθοποιοί: Λίνα Καλπαζίδου, Συμεών Τσακίρης Σκηνικά, κοστούμια: Ντέιβιντ Νεγρίν Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου Φωτογραφίες: Artemis Schubet Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206 (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, τηλ. 210 3418550 Πρεμιέρα: 18 Νοεμβρίου Παραστάσεις: Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:30 έως και 11 Δεκεμβρίου Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου – We Will Διάρκεια: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα) Τιμές εισιτηρίων: 12 € (γενική είσοδος),10 € (προπώληση), € 7,00 μειωμένο, ομαδικό και € 5,00 (κάτοχοι κάρτας ΣΕΗ) Περισσότερες πληροφορίες στην σελίδα του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης εδώ |
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα Ο Τζακ Λόντον (1876 – 1916) ήταν ένας από τους σημαντικότερους –και πλέον μεταφρασμένους- Αμερικανούς συγγραφείς. Η ζωή του υπήρξε πολύ έντονη και ενσάρκωσε το πρότυπο του ανθρώπου που συνδύασε την πνευματική αναζήτηση με τη δράση και την περιπέτεια. Εγκαταλελειμμένος από πατέρα, στα δεκατέσσερά του παράτησε το σχολείο για να γλυτώσει από τη φτώχεια. Ταξίδεψε σε διάφορα μέρη και μορφώθηκε σε δημόσιες βιβλιοθήκες. Το 1894 αποφάσισε να γράψει για να συντηρήσει τον εαυτό του. Στην ηλικία των 20 έγινε μαχητικός σοσιαλιστής. Έγραψε πενήντα βιβλία σε δεκαεπτά χρόνια και έγινε ο πιο ακριβοπληρωμένος συγγραφέας των ΗΠΑ. |
|
Σκηνοθετικό Σημείωμα Από την πρώτη φορά που διάβασα τη σύντομη αυτή ιστορία του Τζακ Λόντον, πριν από περίπου 15 χρόνια, οραματιζόμουν τη μεταφορά της στη σκηνή με κάθε δυνατό τρόπο. Αρχικά με είχε κερδίσει το μαύρο χιούμορ και η σκωπτική διάθεση του συγγραφέα. Ξαναδιαβάζοντας το κείμενο τώρα και με δεδομένο το τεταμένο κλίμα που υπάρχει σε παγκόσμιο επίπεδο πια λόγω της τρομοκρατίας, εστίασα στον καταγγελτικό του τόνο, στον τρόπο που ο ίδιος επέλεξε να συνδυάσει την ταξική πάλη με τις τρομοκρατικές οργανώσεις στα τέλη του 19ου αιώνα. Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί την προσφιλή για την εποχή λογοτεχνική φόρμα της επιστολογραφίας, δημιουργώντας ένα έργο όπου το συμβάν αναφέρεται αφού έχει ήδη συντελεστεί. Η αρετή του κειμένου δεν έγκειται στο να εξιστορήσει τι θα συμβεί, αφού και το τέλος του ήρωα αναγγέλλεται από τις πρώτες γραμμές ήδη, αλλά στο πώς ο Τζακ Λόντον αποκαλύπτει τις πιο σκοτεινές δυνάμεις που δρουν στον καπιταλισμό και το πόσο εφιαλτική μπορεί να γίνει η επιδίωξη του Αμερικάνικου Ονείρου. Δημήτρης Δημόπουλος. |